Форум МОІППО

forum.moippo.mk.ua
Сьогодні: Суб серпня 18, 2018 8:52 am

Часовий пояс UTC + 2 годин




Створити нову тему Відповісти  [ 13 повідомлень ] 
Автор Повідомлення
ПовідомленняДодано: Чет вересня 27, 2012 2:18 pm 
Офлайн

З нами з: Пон жовтня 17, 2011 4:14 pm
Повідомлення: 270
Шановні педагоги та батьки!

Запрошуємо вас до обговорення теми «Попередження комп’ютерної адикції учнів». Цікаво почути ваші думки з наступних аспектів проблеми:
- Чи є прояви комп'ютерної залежності серед учнів Вашого навчального закладу чи у Вашої дитини?
- Які психологічні та фізіологічні симптоми комп’ютерних адиктів?
- Які проблеми у навчанні та у спілкуванні з однолітками виникають у учнів, що мають ознаки комп'ютерної залежності?
- Опишіть Ваш досвід (як педагога чи матері, батька) у вирішенні проблеми комп’ютерної залежності дитини (Ваші досягнення, невдачі, проблеми, реакція дитини).


Комп'ютерна задежність (адикція, кіберадикція)
Проблеми залежності виникають тоді, коли час, що проводиться за комп’ютером, перевершує допустимі межі (насправді ці межі ніким не визначені), і виникає патологічна пристрасть і необхідність знаходитися за комп’ютером більше часу. Лякає те, що комп’ютерна залежність формується набагато швидше, ніж інші розлади психіки. Проте залежність виникає далеко не завжди, а лише тоді, коли психіка дитини з якоїсь причини потребує втечі від реальності, тобто комп’ютер виступає лише каталізатором адикції, а не її причиною. Втеча від реальності не є втечею від соціуму, бо тут людина відсторонюється не від суспільства, а від об’єктивної реальності взагалі, за допомогою іншої реальності – віртуальної, оскільки у реальному світі залежна людина відчуває себе некомфортно.
Важливою особливістю залежної поведінки дітей та молоді є можливість легко переходити від однієї залежності до іншої. Доволі часто в них виявляється перемінне існування різних видів залежності (науковці називають залежну поведінку адикцією, яка заміняє всі види соціальної активності, а залежних людей – адиктами), що характеризується різкою зміною поведінки, депресивними й особистісними розладами.

Сьогодні виділяється 5 типів комп’ютерної залежності:
1. Нав’язливий серфінг (мандрівки в мережі, пошук інформації з пошукових сайтів).
2. Схильність до онлайнових біржових торгів та азартних ігор.
3. Віртуальні знайомства.
4. Кіберсекс (захоплення порносайтами).
5. Кіберадикція (залежність від комп’ютерних ігор).


Стадії залежності:
- Стадія легкого захоплення. Коли людина один чи кілька разів пограла у рольову комп’ютерну гру, вона входить у смак, їй починає подобатися комп’ютерна графіка, звук, сам факт імітації реального життя чи якихось фантастичних сюжетів.
- Стадія захоплення. Фактором, що свідчить про перехід людини на цю стадію формування залежності, є поява в ієрархії потреб нової потреби — грати в комп’ютерні ігри. Гра в комп’ютерні ігри на цьому етапі має систематичний характер. Якщо людина немає постійного доступу до комп’ютера, можливі досить активні дії з усунення цієї перешкоди.
- Стадія залежності. Залежність може оформлятися в одній з двох форм: соціалізованій та індивідуалізованій. Соціалізована форма ігрової залежності відрізняється підтримкою соціальних контактів із соціумом (хоча переважно з такими ж ігровими фанатами). Ці гравці люблять грати за допомогою комп’ютерної мережі один з одним. Ця форма залежності менш згубна для психіки, ніж індивідуалізована форма. Людина не відривається від соціуму, не усамітнюється в собі.

Чекаємо на Вашу думку!

Звертаємо увагу батьків на он-лайновий тест, який допоможе з орієнтуватися чи потрібна допомого дитині у подоланні проблем пов'язаних з віртуальним простором https://docs.google.com/spreadsheet/vie ... Mm9Bb2c6MQ


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: П'ят вересня 28, 2012 6:22 am 
Офлайн

З нами з: П'ят вересня 28, 2012 6:03 am
Повідомлення: 1
Можна стверджувати, що наприкінці ХХ ст.. виникла і поширилася нова форма залежності – комп’ютерна.
Під час опитування дітей понад 60 відсотків зізналися, що нерідко грають довше, ніж планували. А це часто негативно позначається на навчанні. Японські вчені виявили, що комп’ютерні ігри стимулюють лише певну частину дитячого мозку, тому діти повинні більше читати, писати й займатися математикою. До того ж, для гармонійного розвитку усіх ділянок дитячого мозку корисну бавитися на вулиці та якомога більше спілкуватися з іншими дітьми.
Існує ще одна небезпека для здоровۥя від того, що діти довго вдивляються у монітор, псується зір. Це зумовлено тим, що в цей час людина рідше кліпає, внаслідок чого виникає сухість і подразнення очей. Під час кліпання виділяються сльози, які вимивають шкідливі речовини і очищують очі.
Оскільки дітям важко себе контролювати, вони можуть, майже не відриваючись, годинами грати в комп’ютерні ігри. А від цього болять очі й нерідко виникають труднощі з фокусуванням.
Під час роботи з комп’ютером шкідливим фактором є електромагнітне випромінювання і статистична електрика. Статистична електрика заряджає порошини й мікроорганізми, які «прилипають» до людини і підвищують небезпеку зараження.
У Японії вчені досліджували наслідки багатогодинного перебування дітей у віртуальному інформаційному просторі, зокрема під час багатогодинної комп’ютерної гри. Результати цих досліджень вражають:
- у дітей, які грають у комп’ютерні ігри, можуть виявлятися хронічні зміни у розвитку головного мозку,
- комп’ютерні ігри стимулюють лише ті частини головного мозку, які відповідають за зір та пересування, і не допомагають у розвитку інших його важливих ділянок,
- у дітей, які довго грають у комп’ютерні ігри, не розвиваються лобні долі мозку, що відповідають за поведінку, тренування памяті, емоції, навчання. Ці частини мозку повинні розвиватися до досягнення дорослого віку.
- В ігрових залах немає фахівців, здатних керувати заняттями дітей, адже підприємці – не педагоги і не ставлять перед собою таке завдання. Ми доручаємо виховання своєї дитини особам, які самі добирають для наших дітей «розклад навчання»: жорстокі ігри та віртуальні розваги.
Ми практично не розмовляємо зі своїми дітьми, використовуємо слова на зразок: «відійди», «молодець», «швидше», «не торкайся», «залиши мене у спокої».
Чого ми очікуємо від своїх дітей: ввічливості, успішного навчання; щоб їх було видно, але не чутно?
Вплив розважальних засобів значно сильніший, ніж ми думаємо. Якщо батьки відповідально ставляться до виховання дітей, то мусять розумітися на тому, що пропонує їхнім дітям та швидкозмінна індустрія розваг, розбиратися у сучасних тенденціях розвитку дитини.
Діти потребують нашої постійної уваги. Вчитися бути батьками ніколи не пізно. Нові інформаційні технології – один із викликів глобалізації.
Сподіваюся, ми, дорослі, дамо на цей виклик гідну відповідь!


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: П'ят вересня 28, 2012 9:47 am 
Офлайн

З нами з: П'ят вересня 28, 2012 9:43 am
Повідомлення: 2
Як позбутися від підліткової інтернет-залежності

Від інтернет-залежність можна позбутися, якщо перемкнути увагу підлітка на що-небудь інше. Для цього, в першу чергу, зверніть увагу на спосіб життя вашої родини – чи достатньо уваги ви приділяєте своїй дитині, чи є у вас свої інтереси і чи поділяє він їх, як часто ви збираєтеся всі разом, щоб вийти на природу, сходити в музей, покататися на велосипедах … Якщо такого немає, спробуйте почати прямо зараз – поговоріть з підлітком, дайте зрозуміти йому, що вам щиро цікаві всі його думки і справи; запропонуйте йому придумати якийсь спільний заход.

Заняття спортом, подорожі та прогулянки, спілкування з друзями, інтереси яких ширше, ніж життя онлайн – все це сприяє появі нових життєвих цілей і пріоритетів у молодої людини. Головне, щоб ваші з ним стосунки носили не формальний, а щирий і доброзичливий характер, адже часто діти з головою йдуть в інтернет саме через брак батьківської любові та уваги.

Ще одна причина – невдачі в сфері спілкування з однолітками . У такому випадку необхідно допомогти підлітку знайти упевненість в собі (напевно окрім комп’ютера існують і інші види діяльності, в яких він може бути кращим), пояснити йому, що занурення у віртуальний світ – це не вихід і не вирішення проблеми і знайти спосіб розширити коло спілкування дитини (наприклад, можна записати його у будь-якій гурток за інтересами або відправити відпочивати в хороший дитячий табір – там будуть інші хлопці, з якими йому, можливо, вдасться налагодити контакт). Втім, навчити підлітка спілкуватися з однолітками може допомогти дитячий психолог.

Взагалі, до допомоги психолога чи психотерапевта необхідно вдатися також у тому випадку, якщо комп’ютерна залежність підлітка затягнулася або набула надто серйозний оборот.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: П'ят вересня 28, 2012 9:52 am 
Офлайн

З нами з: П'ят вересня 28, 2012 9:43 am
Повідомлення: 2
Надмірне захоплення комп’ютером може призвести до психологічної залежності підлітка Особливо небезпечна ігроманія. Загалом будь-яка гра (футбол, шахи, доміно, покер) втамовує природну пристрасть. І при цьому вона обмежена у просторі, часі, кількості гравців. Вона має початок і кінець, пояснює психолог. Натомість віртуальна гра може затягнути з головою.
Комп’ютерна гра завжди має зворотній зв'язок, тобто її можна повернути назад. Людина, яка опиняється у віртуальному просторі, завжди може виправити свої помилки, чого не може бути в реальному світі. І фактично однією із загроз, які несе ігрова залежність – це те, що людина перестає жити в реальному світі.
Існує два види віртуальних гравців. Їх розрізняють за причинами, що призводять до залежності. Перший – коли людина намагається сховатися у віртуальному просторі й відійти від реальних подій, які відбуваються з нею в житті, а другий – коли людина намагається стати кимось іншим. В обох випадках гра може бути як безпечною, так і небезпечною для людини.
Комп’ютерну залежність легше не допустити, ніж лікуватися від неї. Коли вже виникло стійке звикання, з наслідками для самопочуття користувача, можна звертатися до психотерапевта. А поки ситуація не запущена, майже все залежить від батьків. Йдеться не про заборони та окрики, а про елементарну увагу і готовність дослухатися до дитини.
Будь-яка залежність пов’язана з певним дефіцитом емоційних контактів, певною диспропорцією у стосунках. Підліток «залипає» на комп’ютер, якщо він має певну душевну травму, якщо він відчуває, що не потрібен, якщо в сім’ї не розуміють, що це підліток. У підлітковому віці все переживається досить гостро, в чорно-білих фарбах.
Щоб відбити охоту до комп’ютера, слід привабити підлітка рівноцінною за цікавістю заміною. Наприклад, книги, спорт, живе (не на інтернет-форумах) спілкування із друзями.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Пон жовтня 08, 2012 2:28 pm 
Офлайн

З нами з: Сер липня 11, 2012 3:03 pm
Повідомлення: 6
Пройшовши тест, зайвий раз підтвердила, що моя дитина не є залежною від комп'ютера.
Роботу, на мою думку, потрібно вже починати, коли маля вперше взяло до рук мишку і починає нею бездумно рухати. Тоді, мабуть, потрібно їй розповісти для чого птрібен комп'ютер і ні в якому разі не говорити, що можна грати на ньому (за допомогою комп'ютера та навчальних ігор дитина навчається!)!!!
Якщо ж ваша дитина, навчаючись у початковій школі, вже має невелику залежність, потрібно поступово "знищити" ігри з домашнього ПК, замінивши їх навчальними програмами, які допоможуть вашій дитині вивчити англійську мову чи математику, українську мову чи природознавство і т.д. і т.п.
Якщо дитині більше 10 років, то ситуація переростає у комп'ютерну адикцію і виправити ситуацію можна, але вже складніше.
Тому, шановні батьки, дбайте про психологічний та фізичний стан вашої дитини. Пояснюйте призначення ПК вдома та школі.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Пон жовтня 15, 2012 9:19 pm 
Офлайн

З нами з: Пон жовтня 15, 2012 7:40 pm
Повідомлення: 2
Проблема комп’ютерної залежності постає лише для окремої групи людей, які не перебувають під контролем ні батьків, ні вчителів, ні своїм власним. Найбільший вплив на дитину мають батьки, в руках яких знаходиться найпотужніша сила, яка здатна не допустити розвитку комп’ютерної залежності.
Моя доньці 17 років. Вона не може уявити свого життя без такого помічника як комп’ютер. Миттєва передача даних , пошук потрібної інформації, підтримка зв’язку з друзями, покупки і багато-багато іншого … Це досягнення сучасних технологій, котрими із задоволенням користуються і дорослі і діти. Але як тільки появився в домі комп’ютер, привчали доньку ставитися до нього, як до технічного пристрою. Контролювали час , проведений біля комп’ютера. Наполягали на думці, що потрібно мати власний світ та інтереси, реальних друзів, живе спілкування. Такий підхід передбачав нормальний комп’ютерний розвиток дитини


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Сер жовтня 17, 2012 10:45 am 
Офлайн

З нами з: Сер жовтня 17, 2012 9:29 am
Повідомлення: 1
Комп`ютерна залежність розвивається дуже швидко. Скільки дітей в Україні вже догралося до стану «ігроголіка», ніхто не підраховував. Але що їх багато – це факт. Явище, коли дванадцятирічна дитина вже має шестилітній “стаж” гравця, тепер мало кого здивує, але занепокоїть. До того ж, на сполох слід бити ще й тому, що комп’ютер з усіма його можливостями вже стає не просто надмірним захопленням, а залежністю.
Якщо довго сидіти за комп’ютером, втрачається живий контакт з людьми, будь-які відчуття, людина просто заглиблюється у себе. Особливо це стосується дітей, у яких ще не відпрацьовані зв’язки з людьми. Батькам слід контролювати цей процес і не йти на поводу у дітей, адже від цього залежить те, як їхні діти зможуть у подальшому спілкуватися з людьми, взаємодіяти і домовлятися з ними. Рідним треба прагнути розвинути зацікавленість дитини до того чи іншого виду діяльності, щоб не бути для неї нянькою у майбутньому, вчити практичному спілкуванню вже сьогодні. У цій справі багато що залежить й від авторитету батьків, які повинні показувати приклад. І якщо вони кажуть, що можна сидіти за комп’ютером не більше години, то так повинні робити й самі !!!


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Сер листопада 07, 2012 2:44 pm 
Офлайн

З нами з: Пон жовтня 17, 2011 4:14 pm
Повідомлення: 270
Доброго дня, учасники форуму! Корисні рекомендації вчителів інформатики ми можете також знайти у іншому розділі форуму http://forum.moippo.mk.ua/viewtopic.php?f=7&t=39
Пишіть про Ваші враження. Готові до продовження обговорення!


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Вів листопада 13, 2012 2:52 pm 
Офлайн

З нами з: Вів листопада 13, 2012 1:51 pm
Повідомлення: 1
Як позбутися від Інтернет залежності

Більшість фахівців визнають, що всі адикції мають спільну основу, а позбавлення можливо тільки за згоди самого адиктів виконувати терапевтичні інструкції та рекомендації. Визнаючи універсальний характер людських адикції, М. Орман (Orman, 1996) рекомендує всім, хто прагне позбутися залежності від Інтернету, виконувати наступні дії:
1. встановити межі часу, яке можна проводити в Інтернеті,
2. змушувати себе час від часу кілька днів поспіль не працювати в Інтернеті,
3. програмним чином заблокувати доступ до якихось конкретних ресурсів Інтернету,
4. встановити для себе правило ні в якому разі не звертатися до Інтернету протягом робочого дня (якщо тільки це не входить до робочих обов'язки),
5. ввести чутливі для себе (проте без нанесення шкоди здоров'ю) санкції за недотримання такого роду правил і обмежень,
6. накладати на себе подібні санкції до тих пір, поки не відновиться здатність виконувати дані обіцянки самому собі,
7. змушувати себе замість роботи в Інтернеті займатися чимось іншим,
8. навчитися витягувати з життя інші насолоди, здатні замінити або перевершити задоволення, що отримується при роботі в Інтернеті,
9. звертатися за допомогою кожного разу, коли власних зусиль виявляється недостатньо,
10. уникати таких зустрічей і перебування в таких місцях, які могли б спонукати повернутися до адиктивної поведінки.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Вів листопада 13, 2012 9:09 pm 
Офлайн

З нами з: Пон жовтня 17, 2011 4:14 pm
Повідомлення: 270
Дякую, Vlad65, за доречний вибір рекомендацій. Запрошую до продовження обговорення! Описуйте випадки з вашої педагогічної практики.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Вів лютого 10, 2015 2:16 pm 
Офлайн

З нами з: Вів лютого 10, 2015 2:04 pm
Повідомлення: 1
Проблеми залежності виникають тоді, коли час, що проводиться за комп’ютером, перевершує допустимі межі (насправді ці межі ніким не визначені), і виникає патологічна пристрасть і необхідність знаходитися за комп’ютером більше часу. Лякає те, що комп’ютерна залежність формується набагато швидше, ніж інші розлади психіки. Проте залежність виникає далеко не завжди, а лише тоді, коли психіка дитини з якоїсь причини потребує втечі від реальності, тобто комп’ютер виступає лише каталізатором адикції, а не її причиною. Втеча від реальності не є втечею від соціуму, бо тут людина відсторонюється не від суспільства, а від об’єктивної реальності взагалі, за допомогою іншої реальності – віртуальної, оскільки у реальному світі залежна людина відчуває себе некомфортно.....???
________________
brain dump
http://www.ciis.edu/
http://www.ju.edu/


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Пон травня 25, 2015 11:16 am 
Офлайн

З нами з: Пон травня 25, 2015 10:51 am
Повідомлення: 2
Згодна з тим, що комп'ютерна залежність виникає у тих дітей, яким не вистачає спілкування з батьками та їхньої любові, уваги, не складаються нормальні відносини з однолітками. Батькам потрібно більше часу спілкуватися з дітьми, читати разом книжки, ходити на прогулянки.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Сер листопада 09, 2016 6:51 pm 
Офлайн

З нами з: Сер листопада 09, 2016 6:22 pm
Повідомлення: 1
Да это просто ужас - дети никуда без телефонов, планшетов, компьютеров. Страшно смотреть, они же мало того что психику портят себе, так еще и зрения садят! Часто вижу ребят, которые стали очень часто моргать и жаловаться на остроту зрения.


Догори
 Профіль  
 
Показувати повідомлення за:  Сортувати за  
Створити нову тему Відповісти  [ 13 повідомлень ] 

Часовий пояс UTC + 2 годин


Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість


Ви не можете створювати нові теми у цьому форумі
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете додавати файли у цьому форумі

Знайти:
Вперед:  
cron
POWERED_BY
Український переклад © 2005-2011 Українська підтримка phpBB