Форум МОІППО

forum.moippo.mk.ua
Сьогодні: Суб липня 21, 2018 9:18 pm

Часовий пояс UTC + 2 годин




Створити нову тему Відповісти  [ 29 повідомлень ] 
Автор Повідомлення
ПовідомленняДодано: Пон лютого 08, 2016 9:22 am 
Офлайн
Адміністратор сайту

З нами з: Чет серпня 18, 2011 11:12 am
Повідомлення: 37
Технологія проведення сучасного уроку основ здоров’я


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Пон лютого 08, 2016 9:40 pm 
Офлайн

З нами з: П'ят лютого 22, 2013 6:17 pm
Повідомлення: 6
Гроші втратив – нічого не втратив.

Час загубив – половину втратив.

А здоров’я загубив – все втратив.



Здоров’я – це найвище благо, дароване людині природою. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим. Здоровим потрібно бути з раннього дитинства. Не можна розраховувати на те, що можна залишатися здоровим, не докладаючи до цього ніяких зусиль. Здоров’я в усі часи вважалося найвищою цінністю, що є важливою складовою активного творчого життя, радості та благополуччя людини.

Важливим напрямком сучасної освітньої діяльності в Україні є реалізація комплексної державної політики щодо збереження здоров’я та захисту життя підростаючого покоління, і, в першу чергу, через викладання предмета «Основи здоров’я».

Сьогодення вимагає кардинальної зміни самого процесу навчання, його форм і методів. Актуальності набуває не засвоєння окремих умінь і навичок, а розвиток індивідуальних особливостей; не педагогічні вимоги, а педагогічна підтримка, співробітництво і діалог учителя з учнем; не об’єм знань, а цілісний розвиток, саморозвиток особистості учня, його включення у значиму діяльність та орієнтація на успіх.

Конкретним результатом навчання є розвиток життєвих (психосоціальних) навичок учнів, зокрема таких, як вміння прийняття рішень, вирішення проблем, творчого та критичного мислення, спілкування, самооцінки та почуття гідності.

Для того, щоб підтримувати мотивацію навчання школярів, необхідно постійно знаходити сучасні засоби і методи навчання. Традиційні прийоми роботи потрібно доповнювати інноваційними. Це активізація мислення, мотивація навчання. Необхідно використовувати стимулювання учнів до вільного висловлювання думки, самостійної пошукової роботи з підручником та додатковими джерелами. Підвищення пізнавальної активності, успішне засвоєння навчальної програми, гарний рівень засвоєння теоретичного матеріалу можна здійснювати шляхом проведення різних видів уроків: уроки-тренінги, урок-ділова гра, урок-свято, урок-вікторина, урок-КВК, урок-подорож. Вони поведуть учнів у захоплюючий світ вивчення предмета про вміння бути здоровим. Обов’язковими на уроках мають бути питання типу: Що буде, якщо...? Як би ви діяли...? Звідки з’явилося...? Запропонуй свій вихід із ситуації, що склалася... Як ви гадаєте, чому...? Як ви ставитеся до...? Як ви розумієте...? Для чого, на вашу думку, ...?

Необхідно якомога частіше використовувати різні інтерактивні вправи як під час вивчення нового матеріалу, так і при його закріпленні і повторенні. Найбільш цікавими є «мозковий штурм», дискусія, криголам, метод прес, капелюх скарг і пропозіцій, аукціон ідей, експрес – тест, робота в парах, малих групах, розв’язання проблемних запитань і завдань.

Проблемні ситуації

Місія школи полягає у тому, щоб адаптувати дитину в соціальному середовищі. Нові життєві умови, в яких опинилися всі ми, висувають свої вимоги до формування молодих людей, які вступають у життя. Вони повинні бути не лише обізнаними, але й мислячими, ініціативними, самостійними. Ростити саме таких людей – замовлення нашого сучасного суспільства. Саме використання проблемних ситуацій дозволяє ефективно вирішувати задачі розвитку творчості, передачі знань за допомогою активізації пізнавальної діяльності. Проблемне навчання на уроках Основи здоров’я грунтується на системі проблемних ситуацій. У 1 – 4 класах – це постановка перед учнями певного пізнавального завдання, яке містить у собі суперечку, викликає дискусію, спонукає до роздумів, пошуків і висновків. Мета створення проблемної ситуації – це засвоєння програмового матеріалу, розвиток розумових здібностей. Наприклад, при вивченні теми «Попереджувальні сигнали водіїв. Спеціальні машини» можна запропонувати таку ситуацію:

- Уявіть собі, що ви зупинились перед пішохідним переходом. На світлофорі горить зелене світло і ви починаєте перехід. Але раптом ви чуєте звуковий сигнал, бачите машину з ввімкненими проблисковими маячками червоного кольору. Якими будуть ваші наступні дії?

При вивченні теми «Правила поведінки під час надзвичайних ситуацій» можна дати для розв’язання таку проблему:

- У будинку палає пожежа. Усі жителі, залишаючи свої квартири, збігають сходами вниз до виходу. Серед усіх є дівчинка – третьокласниця.Але раптом вона згадала про те, що у кімнаті залишила свій улюблений планшет. Вона повертається і біжить назустріч потоку людей у свою квартиру.

Які наслідки може мати така поведінка дівчинки? Як би ви діяли у такій ситуації?

Запропонуйте вихід із такого становища:

- На рейки метро упала ваша рукавичка. Обгрунтуйте свої дії.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Вів лютого 09, 2016 1:50 pm 
Офлайн

З нами з: Сер лютого 26, 2014 12:43 pm
Повідомлення: 12
Найважливіша цінність- людське життя! Людина народжується для щасливого життя. Щаслива людина - здорова людина. Ми повинні навчити дітей , в першу чергу ,турбуватися про своє здоров'я з дитинства. А навчити зможемо тільки на життєвих прикладах, з аналізу конкретних життєвих ситуацій, з аналізу стандартних і нестандартних ситуацій. Уроки основ здоров'я- тільки з практичною направленістю!


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Вів лютого 09, 2016 2:07 pm 
Офлайн

З нами з: Вів лютого 09, 2016 10:39 am
Повідомлення: 9
Збереження здоров"я та життя - найважливіше завдання людини. Як правильно діяти в умовах загрози життю - основне завдання предмету. Найкраще вчить досвід, тому на уроках часто використовую треніги та рольові ігри.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Вів лютого 09, 2016 2:14 pm 
Офлайн

З нами з: Вів лютого 09, 2016 10:39 am
Повідомлення: 9
Я з вами згодна на 100%.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Сер лютого 10, 2016 1:25 pm 
Офлайн

З нами з: Сер лютого 10, 2016 12:54 pm
Повідомлення: 1
Для того, щоб підтримувати мотивацію навчання школярів, необхідно постійно знаходити сучасні засоби і методи навчання. Традиційні прийоми роботи потрібно доповнювати інноваційними. Це активізація мислення, мотивація навчання. Необхідно використовувати стимулювання учнів до вільного висловлювання думки, самостійної пошукової роботи з підручником та додатковими джерелами. Підвищення пізнавальної активності, успішне засвоєння навчальної програми, гарний рівень засвоєння теоретичного матеріалу можна здійснювати шляхом проведення різних видів уроків: уроки-тренінги, урок-ділова гра, урок-свято, урок-вікторина, урок-КВК, урок-подорож. Вони поведуть учнів у захоплюючий світ вивчення предмета про вміння бути здоровим. Обов’язковими на уроках мають бути питання типу: Що буде, якщо...? Як би ви діяли...? Звідки з’явилося...? Запропонуй свій вихід із ситуації, що склалася... Як ви гадаєте, чому...? Як ви ставитеся до...? Як ви розумієте...? Для чого, на вашу думку, ...?


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Сер лютого 10, 2016 6:55 pm 
Офлайн

З нами з: Сер лютого 10, 2016 5:51 pm
Повідомлення: 5
Важливим напрямком сучасної освітньої діяльності в Україні є реалізація комплексної державної політики щодо збереження здоров'я та захисту життя підростаючого покоління, і, в першу чергу, через викладання предмета «Основи здоров'я».

Сьогодення вимагає кардинальної зміни самого процесу навчання, його форм і методів. Актуальності набуває не засвоєння окремих умінь і навичок, а розвиток індивідуальних особливостей; не педагогічні вимоги, а педагогічна підтримка, співробітництво і діалог учителя з учнем; не об’єм знань, а цілісний розвиток, саморозвиток особистості учня, його включення у значиму діяльність та орієнтація на успіх.

Конкретним результатом навчання є розвиток життєвих (психосоціальних) навичок учнів, зокрема таких, як вміння прийняття рішень, вирішення проблем, творчого та критичного мислення, спілкування, самооцінки та почуття гідності, чинити опір тиску, міжособистісних відносин, подолання емоцій та стресу, співчуття, відчуття громадянина.

Як свідчить практика, інфрормаційно-просвітницький підхід (знання заради знань), що домінував протягом багатьох років, виявився неефективним у вирішенні завдань профілактики тютюнокуріння, вживання алкоголю, наркотиків, поширення ВІЛ-інфекції та ІПСШ. На сьогодні альтернативним є компетентісний підхід (знання заради вмінь). Він базується на основі формування та розвитку життєвих навичок, обґрунтовує необхідність формування усвідомлених поведінкових реакцій, що дозволяли б успішно розв'язувати завдання самозахисту від ризикової поведінки, долання життєвих труднощів, повсякденних проблем та інших питань, що розкриваються у змісті навчального предмета.

Освіта у галузі здоров'я на основі навичок є підходом, що передбачає використання різноманітного досвіду методик навчання та ставить за мету розвиток знань, формування ставлення та спеціальних навичок, необхідних для діяльності, спрямованої на створення та дотримання здорового способу життя. Програми формування життєвих навичок передбачають широке використання інтерактивних методів навчання: моделювання ситуацій, рольові ігри, дискусії, дебати, вікторини, ситуаційний аналіз, використання аудіовізуальних видів робіт (театр, музика та інші засоби мистецтва) тощо.

Отже, освіта у галузі здоров'я на основі навичок має поєднувати набуття необхідних знань та умінь, вироблення певного ставлення та на цій базі формування конкретних навичок позитивної поведінки, збереження та зміцнення здоров'я.

Процес набуття знань та умінь передбачає опанування учнями певною інформацією та розуміння життєвих ситуацій. Передача знань у процесі навчання може включати як виклад та засвоєння простої інформації, так і розуміння того, як вона взаємопов'язана між собою. Наприклад, знання шляхів передачі ВІЛ-інфекції є результатом засвоєння простої інформації, а усвідомлення зв'язку між різними шляхами передачі ВІЛ-інфекції дає розуміння того, що статеві зв'язки із споживачем ін'єкційних наркотиків підвищує ризик інфікування.

Знання та уміння є необхідною, але недостатньою умовою формування навичок. Наступним необхідним кроком у реалізації освіти на основі життєвих навичок є вироблення ставлення до набутих знань, розуміння їх життєвої необхідності.

Ставлення - це особистісні погляди, стереотипи, уявлення, переконання, забобони, суб'єктивні оцінки суперечностей: що подобається, що не подобається, добре чи погане, важливе чи неважливе, потребує уваги чи не потребує тощо. Ставлення включає також ціннісні настанови, переконання, соціальні та субкультурні норми, права, очікування та мотивації. Ставлення на передбачувальному рівні зумовлює певні дії або реакції людей. Наприклад, повага до свого тіла та висока оцінка важливості догляду за ним є суттєвим фактором збереження особистого здоров'я, активного функціонування організму та високого рівня працездатності.

На основі знань, умінь та ставлень можуть бути сформовані необхідні для збереження здоров'я життєві навички як здатність практикувати конкретні моделі поведінки. Вони включають життєві та специфічні практичні навички, які мають відношення до здоров'я, наприклад: надання першої медичної допомоги, дотримання гігієни, правильне користування протизаплідними засобами тощо. За визначенням Всесвітньої організації охорони здоров'я, життєві навички - це здатність до адаптивної та позитивної поведінки, яка дає можливість індивідуумам ефективно вирішувати проблеми та долати повсякденні труднощі. Вони допомагають людям приймати обґрунтоване рішення, розв'язувати проблеми, критично та творчо мислити, ефективно будувати соціальні контакти та здорові стосунки, співчувати, продуктивно організовувати своє життя, вести здоровий спосіб життя.

Життєві навички можуть бути застосовані людиною у власній поведінці, або спрямовані на інших, так само як і на зміну оточення задля того, щоб зробити його позитивним та безпечним для здоров'я.

Школа має відігравати провідну роль у формуванні у дітей життєво важливих компетенцій, необхідних для збереження власного здоров'я. Освіта, що базується на навичках, використовує методику навчання, спрямовану на формування позитивних навичок для здорового розвитку, а також на уникнення та запобігання ризикам для здоров'я, наприклад, пов'язаним із вживанням наркотиків. Така освіта допомагає підліткам та молоді ідентифікувати фактори, які впливають на їх вибір стосовно ризикованої поведінки, і далі - на стан здоров'я.

Набуття життєвих навичок є поступовим, поетапним процесом, що супроводжує, а в деяких випадках визначає, період особистісного зростання. Для підвищення ефективності формування навичок цей процес має бути неперервним та несуперечливим. На формування навичок впливає багато чинників, що взаємодоповнюють один одного (родина, школа, позашкільні установи), а також чинників, що протидіють або конкурують (територіальні компанії, асоціальні та дисфункційні родини). Тому до аспектів формування життєвих навичок включається також необхідність вироблення навичок нейтралізації чи мінімізації можливого негативного впливу на підлітка. Позитивну роль у цьому процесі має відігравати робота з батьками учнів. Роз'яснення батькам необхідності та шляхів формування життєвих здоров'язберігаючих навичок у дітей значно полегшить роботу вчителя з учнями.

Ефективним є також навчання здоровому способу життя не лише на уроках, а й в позаурочний час. Прикладом такої роботи є навчання підлітків за методом "рівний - рівному", що сприяє ефективній соціалізації підлітків, розвиває комунікативні навички, розширює світогляд. Це, у свою чергу, впливає на вирішення широкого кола питань формування здорового способу життя.

Навички формуються в діяльності; набуті знання та інформація створюють лише передумови набуття вмінь та навичок. Не менш важливим є набуття практичного досвіду через реальне виконання відповідних вправ, дій, відпрацювання моделей поведінки. З цією метою до програми основ здоров'я введено низку практичних занять, що є обов'язковими для виконання. В учнівських зошитах після виконання цих робіт повинен бути зафіксований певний алгоритм дій та зроблені висновки. Оформлення цих практичних робіт у звичній формі (тема, мета, обладнання тощо) є недоцільним. Те, чи оцінювати практичні роботи, вирішує вчитель.

Методи навчання, що базуються на принципі активної участі самих учнів:
- обговорення у класі актуальних проблем;


"мозкова атака"

рольова гра;

робота та виконання вправ у малих групах;

аудіовізуальна діяльність;

дебати, дискусії;

проведення тренінгів;

конкурси, вікторини;

змагання кмітливих та винахідливих;

спільне виготовлення плакатів;

розгляд та аналіз конкретних життєвих ситуацій;

навчання однолітків та молодших школярів за методом "рівний - рівному";

складання планів дій у проблемних ситуаціях тощо.


Добираючи додаткові матеріали до уроків, учителю слід особливу увагу звернути на відповідність їх змісту віковим особливостям, реальним потребам учнів та їх навчальним можливостям. Лише за цих умов реалізація освітньої траєкторії учнями за схемою: „знання" - "уміння" - „ставлення" - „життєві навички" сприятиме формуванню мотивації учнів щодо здорового способу життя.

Також при навчанні основам здоров'я особливого значення набуває оцінювання навчальних досягнень учнів. Важливо оцінювати поступові досягнення учнів щодо дотримання правил і настанов здорового способу життя, кожний крок учня, його практичні дії, спрямовані на опанування навичками здорового способу життя, позитивну спрямованість на ведення такого способу життя.

Навчальні досягнення оцінюються на основі видів навчальної діяльності, що вказані у програмі (права колонка): учень називає, тобто дає точне визначення слова або виразу у найбільш стислій формі, стисло описує (включаючи лише суттєву, необхідну інформацію) вивчені об'єкти або поняття; наводить приклади, називає об'єкти для ілюстрування відповіді; розпізнає, зазначає відмінності між двома або більшою кількістю різних речей, процесів; характеризує, називає характерну назву, значення об'єкта або явища з аргументацією його особливостей; описує, дає детальний опис, включаючи всю інформацію, що стосується даного предмета або явища; пояснює, дає чітке тлумачення явища або об'єкта обговорення, враховуючи причини або механізми його виникнення; розуміє, аргументує необхідність виконання певних дій для досягнення мети; порівнює, враховує подібності та відмінності між двома (або більшою кількістю) речами, посилаючись на обидві (або всі) по всіх пунктах (порівняння можна робити за допомогою таблиці, схеми тощо); аналізує, тлумачить дані для того, щоб дійти певного висновку; спостерігає, дає чіткий звіт, стисло описує план та результати спостереження; використовує, застосовує поняття, принципи, теорію або закон у новій ситуації; виконує, застосовує отримані знання на практиці; дотримується правил, правильно виконує певні дії.

Інтегрований курс "Основи здоров`я" - один із обов`язкових курсів інваріантної складової типових навчальних планів, який має забезпечити здійснення таких завдань:


формування в учнів бережливого і дбайливого ставлення до власного здоров"я як найвищої цінності і важливої умови повної реалізації можливостей особистості, громадянина України;

створення в учнів мотиваційних установок на здоровий спосіб життя як головної умови формування, збереження і зміцнення фізичного, духовного і соціального здоров`я;

формування в учнів усвідомлення, що людина є частиною Природи та Космосу, від екологічного стану яких залежить життя на Землі та здоров`я всього людства і кожної людини зокрема;

ознайомлення учнів з основними принципами і методами профілактики найбільш поширених захворювань, прищеплення навичок особистої гігієни;

профілактика шкідливих звичок та боротьба з ними, встановлення гармонійних взаємин учнів із природою, суспільством, пізнання самих себе.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Чет лютого 11, 2016 2:42 pm 
Офлайн

З нами з: П'ят лютого 13, 2015 2:18 pm
Повідомлення: 1
Для того, щоб підтримувати мотивацію навчання школярів, необхідно постійно знаходити сучасні засоби і методи навчання. Традиційні прийоми роботи потрібно доповнювати інноваційними. Це активізація мислення, мотивація навчання. Необхідно використовувати стимулювання учнів до вільного висловлювання думки, самостійної пошукової роботи з підручником та додатковими джерелами. Підвищення пізнавальної активності, успішне засвоєння навчальної програми, гарний рівень засвоєння теоретичного матеріалу можна здійснювати шляхом проведення різних видів уроків: уроки-тренінги, урок-ділова гра, урок-свято, урок-вікторина, урок-КВК, урок-подорож. Вони поведуть учнів у захоплюючий світ вивчення предмета про вміння бути здоровим. Обов’язковими на уроках мають бути питання типу: Що буде, якщо...? Як би ви діяли...? Звідки з’явилося...? Запропонуй свій вихід із ситуації, що склалася... Як ви гадаєте, чому...? Як ви ставитеся до...? Як ви розумієте...? Для чого, на вашу думку, ...?


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Чет лютого 11, 2016 7:00 pm 
Офлайн

З нами з: Чет лютого 11, 2016 6:39 pm
Повідомлення: 4
Сучасний урок включає в себе зміст, форми, методи і засоби навчання. Головне в уроці – його зміст. Урок повинен містити певний обсяг інформації, теоретичних відомостей, засвоєння яких збагачувало б учнів знаннями. Крім знань, до змісту входять уміння і навички, які формуються в процесі навчання. Оптимальність змісту уроку, в тому, що теоретичний і практичний матеріал, який в ньому міститься, за своїм характером і обсягом є найкращим для даних конкретних умов школи, певного класу. Оптимальний зміст уроку забезпечується при високому науковому рівні – найбільш доцільним, з урахуванням сучасних завдань вивчення предмета, відбором навчального матеріалу, доступністю теоретичних відомостей, практичних завдань і вправ для учнів. Урок повинен бути містким, але не перевантаженим.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Чет лютого 11, 2016 7:21 pm 
Офлайн

З нами з: Вів жовтня 20, 2015 2:14 pm
Повідомлення: 1
При вивченні теми «Правила поведінки під час надзвичайних ситуацій»
використовую матеріал ,який дуже цікавий дітям
„Живі провісники стихійних лих”
Якщо дятел стукає дзьобом в сук гарного літнього дня – значить буде дощ, бо різні комахи, передчуваючи негоду, забиваються у сховище під кору, і дятел там їх легко знаходить. Соловей цілу ніч співає без спину перед погожим днем. Ластівки літають низько над землею – на дощ і вітер. Горобці у гарну погоду веселі, рухливі. Та ось стає помітно, що горобці стали кволими, принишкли, сидять, настовбурчивши пір’я. Це перед дощем. Горобці за два-три дні відчувають наближення морозів. Зима, холод, сніг, а горобці збирають пух і пір’я біля курників і тягнуть до своїх схованок попід дахами, утеплюючи їх. Перед снігопадом, а тим більше перед бураном, білки з гнізда не виходять. Буває навіть таке: сяє сонце, а білок у лісі вже не видно. Білки вловлюють зниження атмосферного тиску і заздалегідь готуються до негоди. Добрі синоптики і свійські тварини. Собака щулиться і лежить клубочком – на холод, а простягається на землі і лежить або спить, розкинувши лапи, черевом догори – на тепло. Вловлюють зміни погоди і хатні кішки. Свині чухаються – на тепло, верещать – на непогоду, тягнуть солому – буде буря.
Підмічено чимало прикмет, які дозволяють передбачати погоду за поведінкою бджіл. Якщо бджоли рано-вранці дружньо вирушають за узятком – день буде гарний. Іноді бджоли вилітають з вулика, але не летять далеко від нього, а залишаються поблизу. Це означає, що невдовзі піде дощ. Буває й таке, що в ясний сонячний день, начебто нічого не передвіщає зміну погоди, але бджоли чомусь летять до вулика, ховаються в ньому. А якщо ви знаходитесь у полі, то можете помітити, що бджоли поспіхом летять в одному напрямку – до пасіки. Не інакше, як буде гроза.
Є чимало народних прикмет, які ґрунтуються на поведінці комах – провісників негоди. Ввечері сильно стрекотять коники – на гарну погоду, а мовчать на дощ. Жаби також можуть бути живими барометрами. Якщо жаби сидять у воді, дощу не буде. А якщо вилізають з води, стрибають уздовж берега – чекайте на дощ. Рослини, як і тварини, чутливо реагують на наступні зміни погоди і також можуть виступати в ролі живих барометрів. Серед таких живих барометрів почесне місце посідає акація. Якщо бджоли пообліплювали акацію – буде дощ. Перед дощем, коли повітря стає вологішим, в центрі кожної квітки виділяється краплина запашного нектару. Саме він і приваблює до акації бджіл та інших комах. Те саме відбувається і з смородиною Якщо квітки цих рослин раптом дуже запахли – чекай дощу. Серед дерев, трав’яних і декоративних рослин чимало синоптиків, які провіщають своїм плачем зміну погоди. До плачучих дерев, які попереджують про дощ, належать каштани і клени. Київський каштан починає „плакати” липкими „слізьми” вже за добу, а іноді за дві до дощу. Клен провіщає негоду іноді за три, а то й за чотири дні до дощу. Цікавою здатністю відзначаються хвойні дерева: вони опускають свої гілки перед дощем і піднімають перед ясною погодою.
Останніми роками досить активно вивчаються біологічні провісники землетрусів. До живих сейсмографів зараховують і папуг. За дві години до підземного поштовху домашні папуги починають виявляти ознаки сильного занепокоєння і хвилювання, безперервно і голосно кричать. Помічено, що перед землетрусом собаки виють і гавкають, кішки занепокоєно нявчать, корови мукають, коні рвуться з припони. Птахи – голуби, ластівки, горобці також поводяться неспокійно і завчасно залишають свої пристановища.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Пон лютого 15, 2016 3:25 pm 
Офлайн

З нами з: Пон лютого 15, 2016 3:11 pm
Повідомлення: 1
Дякую всім за цікаву і змістову інформацію. Я з вами цілком згоден, і вважаю, що деяку інформацію буду використовувати в школі, де я працюю!


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Вів лютого 16, 2016 3:10 pm 
Офлайн

З нами з: Вів лютого 16, 2016 2:48 pm
Повідомлення: 1
Урок – це жива клітина навчально-виховного процесу.

Урок – не самоціль. Це лише інструмент виховання й розвитку особистості.

Урок – система соціальна, що може існувати лише за взаємодії вчителя з учнями та учнів одне з одним.

Сучасний урок – це урок спрямований на те, щоб кожна дитина збагнула себе як самодостатню особистість.

Сучасний урок – це твір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня, його активного розумового зростання, глибокого й осмисленого засвоєння знань, формування його моральних основ.

Вимоги до сучасного уроку
На першому місці організації освітнього процесу виступає особистість не вчителя, а учня.
Завдання вчителя сьогодні – формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці.
У вимогах до особистісно орієнтованого уроку визначальною є позиція до учня як до суб’єкта навчання.
Одне із завдань сучасного уроку – виховання якостей особистості, працелюбність, бажання бути корисним суспільству.
Необхідність викликати в учнів інтерес до матеріалу (мотивація учіння); створення необхідних умов для сприйняття, осмислення і запам’ятовування навчальної інформації.
Від формування знань, умінь і навичок як основної освітньої мети (яка забезпечує соціальну компетентність) – до створення умов для розкриття суб’єктного досвіду учня, його природної психічної активності як особистості.
Методологічна спрямованість уроку: на першому плані – розвиток творчої і пізнавальної активності учнів; основний шлях його – проблемне навчання, створення творчої ситуації.
Урок повинен передбачати не лише виклад змісту, а й завдання, що припускають застосування знань на практиці.
Частина знань отримується учнями в процесі самостійного пошуку шляхом вирішення пошукових завдань.
Зміст знань вивчається шляхом постановки вчителем проблеми і розкриття ним шляхів її доказового вирішення.
Науковість – відповідність змісту уроку рівню сучасної науки і процесу навчання – досягненням педагогіки.
Індивідуалізація навчання як стимулювання здібностей одних учнів і створення перспективи інших.
Урок – логічна одиниця теми, розділу, курсу.
Головний критерій цінності уроку – навченість учнів, досягнення мети уроку.
Урок служить не лише навчанню, а й вихованню учнів.
Культура вчителя, його інтелектуальний, моральний та ідейний стан – основна передумова реалізації інших вимог до уроку, його ефективності.
Дотримання відповідних санітарно-гігієнічних вимог.

Первомайська ЗОШ I-III ступенів №6 ,вчитель основ здоров' я, Прокопенко Ілона Анатоліївна


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Вів лютого 16, 2016 7:09 pm 
Офлайн

З нами з: Пон жовтня 12, 2015 10:43 am
Повідомлення: 11
Найважливішим завданням сучасної шкільної освіти є формування мотивації до збереження та зміцнення здоров’я людини. Саме вирішення цього завдання покладено на новий інтегрований курс «Основи здоров’я», який за своїм змістом об’єднує питання здоров’я та безпеки життєдіяльності на основі діяльнісного підходу.
Для того, щоб зробити урок сучасним, необхідно використовувати поряд із нетрадиційним методами навчання нові педагогічні методики, інтерактивні технології.
Роздумуючи про сучасний урок Основ здоров’я в загальноосвітній школі, я визначила деякі провідні ідеї:
• Необхідно змінити роль учня в уроці: з пасивного слухача зробити його активним учасником процесу навчання. У цьому випадку відносини між учнем і вчителем змінюються у бік партнерських, а учень з об'єкта педагогічного впливу перетворюється на суб'єкта навчальної діяльності.
• Навчальним планом передбачено лише один урок Основ здоров’я в тиждень, що недостатньо для формування навичок безпечної поведінки та різнобічно розвиненої гармонійної особистості. У зв'язку з цим виникає проблема збільшення інтенсивності уроку, його насиченість. Одним з способів вирішення цього завдання можуть стати сучасні інформаційні технології.
На уроках з основ здоров’я використовую інтерактивні методи навчання, що базуються на активній участі самих учнів у процесі набуття знань:
- робота в групах;
- мозкова атака;
- рольова гра;
- дебати, дискусії;
- аудіовізуальна діяльність (театр, музика та інші засоби мистецтва);
- спільне виготовлення плакатів;
- розгляд і аналіз конкретних ситуацій;
- навчання однолітків і молодших школярів за методом «рівний – рівному»;
- моделювання ситуацій;
- проектування.
Сьогодні існує багато методик, які, органічно доповнюючи одна одну, допомагають дитині швидко навчитися процесу творчості. Одним із найпріоритетніших я вважаю метод проектів. Учителі, які постійно перебувають у творчому пошуку, обов’язково приходять до проектної методики. Метод проекту – пошук розумного балансу між академічними знаннями і прагматичними вміннями. Основою його є розвиток критичного мислення, пізнавальних навичок учнів, умінь конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі.
Працюючи над проектом в учнів народжуються різні ідеї пошукової роботи. Адже головною задачею школи є не дати учневі певний багаж знань, а навчити вишукувати потрібну інформацію з будь-яких джерел. За цих умов змінюється і психологічна атмосфера дитини, відбувається переорієнтація репродуктивної навчальної діяльності на різноманітні види самостійної діяльності – дослідницьку, пошукову, творчу. Протягом певного відрізка часу вони працюють у парах, у групі, індивідуально. Обираючи теми досліджень, учні враховують свої інтереси та необхідність своєї роботи.
Навчання з використанням інноваційних технологій якісно перевищує класичну освіту. Воно інтегрує процеси, які не можна об’єднувати в межах класичної освіти і навчання, працевлаштування кар’єри, безперервна освіта.
Тож успіхів нам усім в навчанні та вихованні наших учнів.
З повагою вчитель основ здоров'я Червоноукраїнської ЗОШ Бараболя Л.В.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Чет лютого 18, 2016 9:25 am 
Офлайн

З нами з: Чет лютого 18, 2016 9:13 am
Повідомлення: 1
Найважливішим завданням сучасної шкільної освіти є формування мотивації до збереження та зміцнення здоров’я людини. Саме вирішення цього завдання покладено на новий інтегрований курс «Основи здоров’я», який за своїм змістом об’єднує питання здоров’я та безпеки життєдіяльності на основі діяльнісного підходу. На уроках з основ здоров’я слід використовувати інтерактивні методи навчання, що базуються на активній участі самих учнів у процесі набуття знань. ;)
З повагою, вчитель Прибузької ЗОШ І-ІІІ ст. Доманівського району.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Чет лютого 18, 2016 10:37 am 
Офлайн

З нами з: П'ят жовтня 16, 2015 7:58 am
Повідомлення: 3
Здоров’язбережувальні технології

Невід’ємною умовою уроків Основ здоров’я в початкових класах є впровадження здоров’язбережувальних технологій, тому що вони передбачають зміну видів діяльності, чергування інтелектуального, емоційного, рухового видів діяльності, групової і парної форм роботи, які сприяють підвищенню рухової активності, вчать правилам спілкування; проведення ігор та ігрових ситуацій; нестандартних та інтегрованих уроків.

До здоров’язбережувальних технологій можна віднести:

Ігри та ігрову терапію.

Гру традиційно пов’язують з дитинством. Переступаючи шкільний поріг, дитина починає процес навчання. Але ігрова діяльність продовжується, хоча змінюється її характер. Тепер гра допомагає розв’язати задачі різної важкості, формувати нові необхідні вміння та навички. Види ігор дуже різноманітні: сюжетно-рольова, театралізована, рухлива, розважальна, гра-фантазія, психогімнастична, розвиваюча.

Музичний супровід уроку.

Лікувальний ефект музики відомий давно. Піфагор вважав лікування музикою універсальним засобом для тіла і душі. Доведено, що точно дозоване застосування музики справляє добрий фізіологічний і психічний вплив на людський організм. Наш емоційний стан, процеси сприйняття, запам’ятовування, розуміння залежить від того, що ми слухаємо. Звук – це енергія. А дослідження серед учнів 3 – 4 класів вказують на те, що будь які дії, приклади, розповіді під музичний супровід залишаються у пам’яті дитини набагато довше. Крім того, учень, випадково знов почувши цю музику, згадає про цікавий урок.
Малашевич Наталя Валентинівна, вчитель основ здоров'я, Лисогірська ЗОШ I-III ст. №1


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Чет лютого 18, 2016 3:35 pm 
Офлайн

З нами з: Вів лютого 24, 2015 11:25 pm
Повідомлення: 1
Сучасний урок – це далеко не одноманітна та єдина структурно-змістова схема. Тому кожний педагог визначає для себе ті форми роботи, які для нього найбільш прийнятні, відповідають тій парадигмі, якій він віддає перевагу в роботі.
За попередні роки багато педагогічних цінностей змінилося. З’явилися не тільки нові цілі, але й нові засоби навчання. Головне, що сьогодні урок розглядається не тільки як діяльність педагога, іншими словами, як форма навчання, а й як діяльність учня.
У методичній літературі визначаються чотири блоки вимог до сучасного уроку:
1. загально-педагогічні вимоги
2. дидактичні вимоги
3. психологічні вимоги
4. гігієнічні вимоги
Перший блок. Загально-педагогічні вимоги
- пріоритет особистості учня в організації освітнього процесу;
- урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів;
- орієнтація на процес навчання;
- створення емоційно-актуального фону навчання;
- педагогічний такт і культура мови;
- пізнавальна самостійність учнів;
- чітке визначення освітніх, виховних і розвиваючих завдань уроку
Другий блок. Дидактичні вимоги
- раціональне використання кожної хвилини уроку;
- використання активних методів навчання;
- зв'язок із раніше вивченим досвідом, набутим учнем;
- індивідуалізація, диференціація та інтенсифікація навчального процесу;
- створення умов для успішного навчання учнів;
- чітке формулювання освітніх задач вцілому і його складових елементів, їхній зв'язок із розвиваючими та виховними задачами;
- вибір форм організації, що забезпечує максимальну самостійність у навчанні учнів;
- реалізація на уроці всіх дидактичних принципів;
- організоване закінчення уроку.
Третій блок. Психологічні вимоги
- урахування психологічних особливостей кожного учня;
- нормальний психологічний стан і гарний настрій вчителя;
- вимогливість і доброзичливість вчителя й учнів;
- педагогічна етика і психологічний такт.
Четвертий блок. Гігієнічні вимоги
- дотримання певного температурного режиму;
- нормативність освітлення навчального приміщення;
- провітрювання класу;
- чергування видів навчальної роботи;
- попередження перевантаження, стомлюваності школярів.
До необхідних компонентів сучасного уроку можна також віднести організаційну, психологічну, виховну та санітарно-гігієнічну складові уроку.
Важливим напрямком сучасної освітньої діяльності в Україні є реалізація комплексної державної політики щодо збереження здоров’я та захисту життя підростаючого покоління, і, в першу чергу, через викладання предмета «Основи здоров’я».
Сьогодення вимагає кардинальної зміни самого процесу навчання, його форм і методів. Актуальності набуває не засвоєння окремих умінь і навичок, а розвиток індивідуальних особливостей; не педагогічні вимоги, а педагогічна підтримка, співробітництво і діалог учителя з учнем; не об’єм знань, а цілісний розвиток, саморозвиток особистості учня, його включення у значиму діяльність та орієнтація на успіх.
Конкретним результатом навчання є розвиток життєвих (психосоціальних) навичок учнів, зокрема таких, як вміння прийняття рішень, вирішення проблем, творчого та критичного мислення, спілкування, самооцінки та почуття гідності.
Для того, щоб підтримувати мотивацію навчання школярів, необхідно постійно знаходити сучасні засоби і методи навчання. Традиційні прийоми роботи потрібно доповнювати інноваційними. Це активізація мислення, мотивація навчання. Необхідно використовувати стимулювання учнів до вільного висловлювання думки, самостійної пошукової роботи з підручником та додатковими джерелами. Підвищення пізнавальної активності, успішне засвоєння навчальної програми, гарний рівень засвоєння теоретичного матеріалу можна здійснювати шляхом проведення різних видів уроків: уроки-тренінги, урок-ділова гра, урок-свято, урок-вікторина, урок-КВК, урок-подорож. Вони поведуть учнів у захоплюючий світ вивчення предмета про вміння бути здоровим. Обов’язковими на уроках мають бути питання типу: Що буде, якщо...? Як би ви діяли...? Звідки з’явилося...? Запропонуй свій вихід із ситуації, що склалася... Як ви гадаєте, чому...? Як ви ставитеся до...? Як ви розумієте...? Для чого, на вашу думку, ...?
Необхідно якомога частіше використовувати різні інтерактивні вправи як під час вивчення нового матеріалу, так і при його закріпленні і повторенні. Найбільш цікавими є дискусія, криголам, метод прес, капелюх скарг і пропозицій, аукціон ідей, експрес–тест, робота в парах, малих групах, розв’язання проблемних запитань і завдань.

Фрагмент уроку у 7 класі «Поняття про стрес»

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Що таке стрес?
- Повідомлення учня «Що таке стрес?» + мультимедійна презентація «Стрес»
2. Фази стресу
- Розповідь вчителя в супроводі мультимедійної презентації «Фази стресу»
- Розгляд ситуація – робота в парах
Завдання для пар:
1) Знайти фазу тривоги;
2) Знайти фазу опору;
3) Знайти фазу виснаження.
Зміст ситуації:
Ваня сказав, що буде вдома до 18.00, але затримався у друга і прийшов тільки о 21.00. Бабуся весь час переживала. Потім вона телефонувала всім знайомим, шукала онука, де могла. У неї підскочив тиск, заболіло серце, їй стало зле.

3. Стрес у підлітків
- Прийом «Мозковий штурм»
«Чи бувають стреси у підлітків? Чи перебували ви коли-небудь ви у стані стресу?»
- Складання асоціативного куща «Причини виникнення стресу у підлітків»
Зразок:


Причини:

Конфлікти в школі
Негаразди в сім’ї
Всілякі страхи
Невпевненість у своїх силах
Навчальні навантаження
Перевтома
Поганий сон
Втрата близької людини
Переїзди тощо


4. Вплив стресу на здоров’я
- Словникова робота «Дистрес»
- Робота з підручником з послідуючою бесідою за питаннями:
1) Як сильний стрес впливає на здоров’я?
2) Які хвороби можуть бути викликані стресом?
3) Чи корисний для людини помірний стрес?
4) Чи існують позитивні стреси? Наведіть приклади.
- Робота в групах за картками «Методи запобігання стресу»
Завдання: знайти п’ять найбільш важливих на Вашу думку методів боротьби зі стресом (Картки – сміх, природа, друзі, книга, музика, плач, шоколад тощо)
- Аутотренінг
• Формули самоконтролю:
• Я негайно заспокоюся;
• Я можу спокійно думати;
• Я зосереджений на своєму диханні;
• Я зібраний;
• Я можу все спокійно обміркувати;
• Усе буде добре.
Аутотренінг проводиться у розслабленому вигляді із закритими очима.
- Інсценізація
Троє друзів Мишко, Ігор і Сашко поїхали з батьками до лісу на пікнік. Хлопці вирішили прогулятися лісом і заблукали.
Мишко: - Усе, кінець! Ми пропали! Що робити?
Сашко: - Біжимо! Можливо, куди-небудь вибіжимо. Давайте кричати?
Ігор: - Спокійно! Не метушіться. Я визначив, що ми йшли із заходу, отже, будемо вибиратися за сонцем.
Алгоритм дій:
1. Не піддавайся паніці!
2. Оціни ситуацію
3. Дій
- Презентація-порада «Як подолати стрес»


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Чет лютого 18, 2016 7:14 pm 
Офлайн

З нами з: Вів вересня 22, 2015 8:35 pm
Повідомлення: 4
Здоров’я – поняття багатопланове. Це не лише відсутність хвороб, а й комфортне психологічне самопочуття, гарний настрій, високий рівень пристосування, благополуччя. Тобто, здоров’я – це гармонійне поєднання фізичного, психічного, духовного і соціального здоров’я, як результат самодисципліни, самопізнання, самореалізації, на основі стійкої потреби бути здоровим. Більшу частину робочого часу доби дитина проводить у школі. Тому однією із задач у процесі навчання являється не тільки навчити, сформувати уміння та навички і розвинути творчій потенціал, а й максимально можливо зберегти здоров’я учнів. Цьому допомагає використання у навчально-виховному процесі здоров’язберігаючих технологій. Здоров’язберігаючі технології – ті, що створюють безпечні умови для перебування, навчання та праці в школі та ті, що вирішують завдання раціональної організації виховного процесу (з урахуванням вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних вимог), відповідності навчального та фізичного навантаження можливостям дитини. Мета усіх здоров’язберігаючих освітніх технологій - сформувати в учнів необхідні знання, вміння та навички здорового способу життя, навчити їх використовувати отримані знання в повсякденному житті.

На сучасному етапі основною формою організації навчальної діяльності учнів залишається урок, тому основним напрямком цієї роботи є валеологізація уроку. Сутність валеологічно проведеного уроку полягає в тому, що це урок, який забезпечує дитині і вчителеві збереження та збільшення їх життєвих сил від початку до кінця уроку, тобто який додає і дітям, і вчителеві здоров’я.

Валеологічно проведений урок повинен виховувати, стимулювати у дітей бажання жити, бути здоровими, вчить їх відчувати радість від кожного прожитого дня, показувати їм, що життя – це чудово, викликати у них позитивну самооцінку. Але, в основному поняття «валеологічний урок» ототожнюють тільки з проведенням фізпауз на уроці. Тому важливо, щоб дана форма навчання стала засобом (інструментом) формування здоров’я учнів.

На уроках основ здоров'я у цьому руслі можлива робота за кількома напрямками:

Позитивна мотивація діяльності.

Наявність позитивних психологічних настанов за допомогою слова, почуттів і жестів стабілізує оцінку учня, створює ситуації успіху для учнів, емоційний комфорт на уроці, що є профілактичним засобом попередження психотравматизму, стресів та неврозів (формування психічного, духовного здоров’я).

Врахування індивідуальних стилів та можливостей навчання учнів.

Створення середовища для вибору способів навчальної діяльності з урахуванням типу мислення, типу сприйняття, типу темпераменту, рівнів навчальних досягнень учнів, та використання технологій кооперативного навчання забезпечує психологічний захист безпорадності у ситуації неуспішності, створює емоційно-комфортну атмосферу, розвиває творчі здібності, комунікативні уміння, та уміння приймати рішення, формує культуру праці і спілкування, знижує агресивність (формування соціального, духовного, психічного здоров’я учнів).

Забезпечення на уроці умов для рухової активності учнів.
Зміна позиції корпуса дитини, проведення фізкультхвилинок, валеопауз, рухових дидактичних ігр, гімнастики для очей, точечного массажу сприяє профілактиці втомлюваності мозку, зниження зору внаслідок тривалого напруження очей, підвищує ефективність пізнавальної діяльності учнів (формування фізичного, психічного здоров’я учнів).

Аромотерапія. Терапія аромомаслами на визначеному етапі урока відновлює бадьорий життєрадісний тонус, емоційне виснаження учнів, є профілактичним засобом попередження стресів, неврозів, депресій, підвищує працездатність учнів, ефективність їх пізнавальної діяльності (формування психічного, фізичного здоров’я).

Рефлексивність уроку. Фіксація власного ставлення до уроку на кожному його етапі за допомогою зорових сигналів, малюнків, схем, усної відповіді формує свідомість, самосвідомість, критичне мислення учнів, що до знань або інформації отриманій на уроці, готовності використовувати її в житті за межами уроку, і школи ( формування психічного, соціального здоров’я).


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: П'ят лютого 19, 2016 10:24 am 
Офлайн

З нами з: П'ят лютого 19, 2016 10:19 am
Повідомлення: 1
Підтримую на всі 100% попередній коментар.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Нед лютого 21, 2016 12:15 pm 
Офлайн

З нами з: Нед лютого 21, 2016 12:00 pm
Повідомлення: 1
Здоров’я – це найвище благо, дароване людині природою. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим. Здоровим потрібно бути з раннього дитинства. Не можна розраховувати на те, що можна залишатися здоровим, не докладаючи до цього ніяких зусиль.
Тому вчитель основ здров'я повинен урок зробити змістовним і цікавим, навчити учня адаптуватися в сучасному соціальному середовищі. Щоб дитину зацікавити, треба довести необхідність цих знань і умінь.
Для того, щоб підтримувати мотивацію навчання школярів, необхідно постійно знаходити сучасні засоби і методи навчання. Традиційні прийоми роботи потрібно доповнювати інноваційними. Це активізація мислення, мотивація навчання. Необхідно використовувати стимулювання учнів до вільного висловлювання думки, самостійної пошукової роботи з підручником та додатковими джерелами. Підвищення пізнавальної активності, успішне засвоєння навчальної програми, гарний рівень засвоєння теоретичного матеріалу можна здійснювати шляхом проведення різних видів уроків: уроки-тренінги, урок-ділова гра, урок-свято, урок-вікторина, урок-КВК, урок-подорож. Вони поведуть учнів у захоплюючий світ вивчення предмета про вміння бути здоровим. Обов’язковими на уроках мають бути питання типу: Що буде, якщо...? Як би ви діяли...? Звідки з’явилося...? Запропонуй свій вихід із ситуації, що склалася... Як ви гадаєте, чому...? Як ви ставитеся до...? Як ви розумієте...? Для чого, на вашу думку, ...?
Місія школи полягає у тому, щоб адаптувати дитину в соціальному середовищі.
Необхідно якомога частіше використовувати різні інтерактивні вправи як під час вивчення нового матеріалу, так і при його закріпленні і повторенні. Найбільш цікавими є «мозковий штурм», дискусія, криголам, метод прес, капелюх скарг і пропозіцій, аукціон ідей, експрес – тест, робота в парах, малих групах, розв’язання проблемних запитань і завдань.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Сер лютого 24, 2016 2:01 pm 
Офлайн

З нами з: Сер лютого 24, 2016 1:58 pm
Повідомлення: 1
ІКТ

Специфіка викладання Основ здоров’я поставила на вимогу часу впровадження не тільки нових форм і методів роботи, а й використання новітніх технічних засобів. Зараз суспільство стає на вищий щабель соціального та психологічного розвитку – інформаційного. Тому для актуалізації роботи потрібно використовувати саме нові технології інформаційного та комунікаційного характеру. Комп’ютер та всесвітня мережа займає чітку позицію у навчально – виховному процесі, а, отже, використання в практиці ІКТ є доцільним і актуальним. Використання комп’ютера дозволяє зробити урок більш наочним і цікавим. Фактичне сприйняття демонстраційного матеріалу є в 60 тисяч разів швидшим, аніж тексту, який читаємо. Запам’ятовування інформації відбувається таким чином: якщо сприймається лише слухова інформація, то засвоюється 20 % матеріалу, якщо інформація сприймається лише за допомогою зору, то запам’ятовується 30 % матеріалу. За умови комбінованого поєднання зорового та слухового каналів інформації людина спроможна швидко зосвоїти 60% отриманої інформації. Таким чином, використання мультимедіа сприяє кращому вивченню навчальної інформації на уроках. Демонстрація відоероликів з науково-популярними матеріалами, презентації, анімаційні ігри, перегляд мультсеріалу «Уроки тітоньки Сови» допомагає учням краще засвоїти і закріпити знання з різних тем.

Проекти

Учні на уроках Основ здоров’я беруть участь у дослідницьких проектах індивідуально або у складі невеликих груп. Проектна технологія – одна з найперспективніших складових освітнього процесу, оскільки створює умови творчого саморозвитку і самореалізації учнів, формує уміння здобувати знання, систематизувати їх, уміння орієнтуватись в інформаційному просторі. Під час використання проектної технології формуються компетенції, яких потребує життя:

- соціальні (вміння працювати в групі)

- комунікативні (вдосконалення спілкування)

- інформаційні (вміння самостійно здобувати інформацію)

- саморозвиток та самоосвіта

Дослідницькі проекти є дуже ефективними для розвитку творчих умінь і навичок. Дуже важливо, щоб у процесі навчання учні знаходити інформацію, яка стосується здоров’я. Можна назвати деякі теми дослідницьких проектів: «Здорове харчування», «Здоров’я людини – найважливіша цінність життя», «Вітаміни і здоров’я», «Спорт у нашому житті», «Дружна родина», «Про корисні і шкідливі звички», «Здоров’я – найдорожчий скарб».

Наприклад, при виконанні проекту «Здоров’я – найдорожчий скарб» учнів було поділено на групи. «Всезнайки» - готували матеріал за напрямком «Як зберегти здоров’я» (режим дня, раціональне харчування, заняття спортом і рухова активність). Група «Суперсімейка» - дізнавались про роль сім’ї у збереженні та зміцненні здоров’я (готували прислів’я, оповідання, вірші, пісні, малюнки, проводили тестування-опитування, готували добірку фотоматеріалів). Група «Чомучки» - досліджували вплив шкідливих звичок на організм (добирали приказки, прислів’я, медичну інформацію, плакати, легенди).

Однією з легенд, що діти віднайшли при підготовці проекту є легенда про те, як утворились слова «табак» і «тютюн».


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Чет лютого 25, 2016 1:50 pm 
Офлайн

З нами з: Чет лютого 25, 2016 1:44 pm
Повідомлення: 2
Цикл занять профілактичної спрямованості "Молодь за здоровий спосіб життя"


Приєднані файли:
Молодь за здоровий спосіб життя.docx [23.67 Кб]
Завантажено 210 разів
Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Чет лютого 25, 2016 1:52 pm 
Офлайн

З нами з: Чет лютого 25, 2016 1:44 pm
Повідомлення: 2
Конспект уроку здоров*я для учнів 10-11 класів


Приєднані файли:
Урок здоровя.doc [46.5 Кб]
Завантажено 219 разів
Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: П'ят лютого 26, 2016 10:55 am 
Офлайн

З нами з: Чет листопада 20, 2014 10:33 pm
Повідомлення: 6
ТЕХНОЛОГІЯ ПРОВЕДЕННЯ
СУЧАСНОГО УРОКУ ОСНОВ ЗДОРОВ’Я

Здоров’я – не все,
але все без здоров’я – нічого.
Сократ
Найдорожчим скарбом, яким нагороджує людину природа від народження і на довгі роки життя, є здоров'я. Це справді незрівнянне багатство, яке необхідно не просто берегти, а й повсякчас примножувати. Увага до питання здоров'я школярів суттєво зросла. Завдання школи – збереження духовного, фізичного, психічного здоров'я учнів, формування в них відповідального ставлення до власного здоров'я та здоров’я оточуючих. Виникає необхідність у формуванні здоров’язбережувальної компетентності школярів. Відповідно до Державного Стандарту базової та повної загальної середньої освіти, її загальної частини, визначаються вимоги щодо формування здоров'язбережувальної компетентності школярів.
Сучасний урок включає в себе зміст, форми, методи і засоби навчання. Головне в уроці – його зміст. Урок повинен містити певний обсяг інформації, теоретичних відомостей, засвоєння яких збагачувало б учнів знаннями. Крім знань, до змісту входять уміння і навички, які формуються в процесі навчання. Оптимальність змісту уроку, в тому, що теоретичний і практичний матеріал, який в ньому міститься, за своїм характером і обсягом є найкращим для даних конкретних умов школи, певного класу. Оптимальний зміст уроку забезпечується при високому науковому рівні – найбільш доцільним, з урахуванням сучасних завдань вивчення предмета, відбором навчального матеріалу, доступністю теоретичних відомостей, практичних завдань і вправ для учнів. Урок повинен бути містким, але не перевантаженим – в цьому учителі були однодумцями.
У ході проведення уроків основ здоров’я вчителі опрацювують сучасні інноваційні педагогічні технології, які покликані забезпечити досягнення певних завдань, підвищувати ефективність навчання, гарантувати його високий рівень. Представляють найбільш результативніші сучасні освітні технології, які найчастіше запроваджуються у роботі педагогів. Серед них: технології особистісно орієнтованого, розвивального, інтерактивного та проектного навчання, ігрові та інформаційні.
Особлива увага слід звертати на те, що впровадження інноваційних освітніх технологій під час викладання основ здоров’я вимагає від учителя врахування інтелектуальних, фізіологічних та мовних особливостей школярів. Виходячи з цього, вчитель добирає такі види робіт, які сприяють зниженню втоми, запобігають перевантаженню учнів, шляхом постійної зміни їх інтелектуальної, емоційної, рухової діяльності. Потрібно враховувати широке коло питань, пов’язаних з вирішенням проблем подолання шкільних факторів ризику для здоров’я учнів.
Слід відзначити, що обов'язковою умовою ефективного використання інноваційних технологій є їх позитивне емоційне забарвлення. Виконання вправ з нудьгою, без бажання не дасть позитивного результату. Сама радість навчання робить дитину здоровішою.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: П'ят лютого 26, 2016 12:13 pm 
Офлайн

З нами з: Сер жовтня 21, 2015 8:47 am
Повідомлення: 1
Більшу частину доби дитина проводить у школі. Тож основним завданням школи є не тільки навчити, сформувати певні вміння та навички, розвинути творчий потенціал, а й максимально зберегти здоров'я учнів. Організація навчально-виховного процесу, як багаторівневого соціально організованого середовища на основі здоровязбережувальних технологій сприяє формуванню розвиненої творчої особистості, за умови збереження і зміцнення фізичного, психічного, та морально-психологічного здоров'я, як найвищої загальнолюдської цінності.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: П'ят лютого 26, 2016 12:27 pm 
Офлайн

З нами з: Чет лютого 25, 2016 2:09 pm
Повідомлення: 2
Основи здоров’я – це інтегрований предмет, який передбачає формування мотивацій щодо здорового способу життя учнівської молоді, сприяє розвитку особистості та підвищенню культури людини. Тому вивчення цієї навчальної дисципліни в школі має велике значення для формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодівання основами здорового способу життя, життєвими навичками безпечної для життя і здоров’я поведінки, розвитку творчих здібностей учнів, уміння мислити й використовувати свої знання на практиці.
Кожен вчитель ставить питання про те, яким має бути урок, як його провести й організувати, щоб одержати максимальну віддачу.
Інтерес учнів до уроку та його ефективність зростають, коли на уроці широко використовуються активні форм навчання, взаємодія вчителя й учнів стає набагато результативнішою, якщо організувати навчання у співпраці.
Ефективними на уроках основ здоров’я можуть бути сучасні педагогічні технології, що ґрунтуються на використанні методів інтерактивного навчання, у тому числі й системи завдань і вправ, зорієнтованих на діалогові. Форми навчання взаємодії, використання елементів тренінгових форм, проектної діяльності, ведення індивідуальних і колективних порт фоліо.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: П'ят лютого 26, 2016 12:30 pm 
Офлайн

З нами з: Чет лютого 25, 2016 2:09 pm
Повідомлення: 2
Приєднання файлів:
Мета.docx [21.9 Кб]
Завантажено 327 разів
урок


Догори
 Профіль  
 
 Тема повідомлення: Урок ток-шоу
ПовідомленняДодано: Нед лютого 28, 2016 4:07 pm 
Офлайн

З нами з: П'ят жовтня 30, 2015 1:00 pm
Повідомлення: 1
Конспект нестандартного уроку для 6 класу. Особиста гігієна


Приєднані файли:
Урок ток шоу 1.docx [254.39 Кб]
Завантажено 530 разів
Презентация1.pptx [3.51 Мб]
Завантажено 219 разів
Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Пон грудня 19, 2016 8:40 pm 
Офлайн

З нами з: Пон грудня 19, 2016 7:39 pm
Повідомлення: 1
Бути вчителем гідний лише той,
хто, звертаючись до старого,
спроможний відкривати нове .
Конфуцій, китайський філософ

Основним підходом до організації системи навчання в сучасній школі залишається класно- урочна система, за якої провідною формою організації навчальної роботи є урок.
За означенням М. І. Махмутова, урок — це динамічна і варіативна форма організації процесу цілеспрямованої взаємодії (діяльності і спілкування) певного складу вчителів і учнів, яка містить у собі зміст, форми, методи і засоби навчання, і яка систематично використовується (в однакові відрізки часу) для вирішення завдань освіти, розвитку і виховання в процесі навчання.
На урок основ здоров’я, як частину навчально- виховного процесу, впливають:
- y зміни, що відбуваються в суспільстві, які обумовлюють соціокультурні, економічні умо ви для розвитку всіх його сфер, у тому числі й освітньої;
- державне замовлення школі на підготовку майбутніх громадян, здатних задовольнити актуальні потреби суспільства;
- державні стандарти та програми з їх цілями та предметним змістом;
- сучасні педагогічні концепції з їх цілями, принципами, технологіями навчання.

Крім зазначених чинників, на структуру та результативність уроку мають вплив особистість учителя, його стиль спілкування з учнями, рівень фахової підготовки, ступінь володіння методич- ними прийомами та вміння враховувати під час управління навчальною діяльністю психологічні особливості кожного школяра.
Жоден з уроків, навіть проведених одним і тим самим учителем, з використанням однакових технологій, методів, прийомів та засобів навчання, не буде повністю відтворювати будь-який інший, адже характерними ознаками уроку основ здоров’я є:
- - гуманізація навчання;
- - варіативність і гнучкість структури уроку;
- - спрямованість уроку на особистість учня;
- - повне засвоєння нового матеріалу на уроці; y акцент на діяльність;
- - оптимізація форм роботи на уроці.
Сучасний урок основ здоров’я — це урок демократичний. Його проводять не для учнів, а разом із ними. Його характеризує не навчання словом, а навчання справою. Це перш за все урок, на якому створено реальні умови для інтелектуального, соціального, морального становлення особистості. Його концепція базується на особистісно орієнто- ваних цінностях освіти, коли навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємо- дії всіх учасників. Це колективне, групове, навчання у співпраці, де і учень, і вчитель є рівноправними, рівно значними суб’єктами навчання, розуміють, що вони роблять, рефлексують із приводу того, що вони знають, уміють і здійснюють.
Три постулати, закладені в основі сучасного уроку
Перший: «Урок є відкриття істини, пошук і осмислення її у спільній діяльності вчителя та учня». Другий: «Урок є частиною життя дитини».
Третій: «Людина на уроці завжди залишається найвищою цінністю, виступаючи в ролі мети і ніколи не виступаючи у вигляді засобу».
Характеристика сучасного уроку:
- на сучасному уроці немає місця нудьзі, страху і злості від безсилля;
- на сучасному уроці панує атмосфера інтересу, довіри і співробітництва;
- на сучасному уроці є місце кожній дитині, тому що сучасний урок — запорука його успіху в майбутньому!
Вимоги до сучасного уроку:
Дидактичні
Психологічні
Загально-педагогічні
Виховні
Гігієнічні
Освітні вимоги до уроку:
- цілеспрямованість уроку;
- раціоналізація й диференціація інформаційного наповнення уроку: науковість та струк- турування змісту;
- обґрунтований вибір засобів, методів і прийомів, орієнтованих на навчання, що розвиває особистість;
- оптимальне сполучення репродуктивних і продуктивних методів навчання (проблемний, частково-пошукові, дослідницький);
- діалогічність методів, орієнтація їх на самостійність і активність учнів у процесі навчання;
- розмаїтість форм організації навчальної діяльності учнів;
- варіативний підхід до формування структури уроку;
- реалізація на уроці в оптимальному співвідношенні всіх дидактичних принципів і правил.


Загальнопедагогічні вимоги до уроку:
- пріоритет особистості учня;
- триєдина мета уроку (освітня, розвивальна, виховна);
- урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів;
- орієнтація на процес навчання;
- емоційно-актуальне тло навчання;
- педагогічний такт;
- пізнавальна самостійність учнів.

Дидактичні вимоги до уроку:
- раціональне використання часу;
- єдність та використання активних методів навчання;
- зв’язок із раніше вивченим матеріалом і досвідом, набутим учнями;
- формування умінь учнів самостійно здобувати знання й застосовувати їх практично; Â індивідуалізація, диференціація та інтенсифікація навчального процесу;
- чітке формулювання освітніх завдань і складових елементів;
- максимальна самостійність учнів у навчанні;
- реалізація на уроках усіх дидактичних принципів;
- організоване закінчення уроку;
- здійснення міжпредметних зв’язків. Психологічні вимоги до уроку:
- урахування психологічних особливостей кожного учня;
- позитивний емоційний настрій викладача та учнів;
- вимогливість і доброзичливість викладача до учнів;
- педагогічна етика і психологічний такт.
Гігієнічні вимоги до уроку:
- температурний режим;
- освітлення класного приміщення;
- провітрювання;
- відповідність навчальних меблів;
- чергування видів навчальної роботи;
- запобігання перевантаженню, стомлюваності учнів. Виховні вимоги до уроку:
- розвиток мови, мислення, пам’яті, пізнавального інтересу й допитливості;
- формування й розвиток загальнонавчальних умінь і навичок;
- вивчення й оцінювання рівня розвитку й психологічних особливостей учнів, проектування «зони найближчого розвитку».
ЯК ЖЕ ЗРОБИТИ КОЖЕН УРОК ОСНОВ ЗДОРОВ’Я ЕФЕКТИВНИМ?
Особливість проведення уроків основ здоров’я полягає в тому, що опанування комплексу компетенцій зі збереження здоров’я потребує багатор азового вправляння, насамперед у процесі групової взаємодії. Тому необхідна організація практичної, ігрової, індивідуальної та колективної діяльності учнів, що базується на взаємодії вчителя з учнями і учнів між собою. Такий підхід отримав назву «освіта на основі набуття життєвих нави- чок» (ООЖН) і характеризується застосуванням інтерактивних методів навчання, що забезпечує ефективне засвоєння учнями належного матеріалу і відпрацювання ними поведінкових навичок.
Організація навчання основам здоров’я передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв’язання проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації. Воно ефективно сприяє формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співробітництва, взаємодії, дає змогу педагогу стати справжнім лідером дитячого колективу.

Підвищити ефективність уроку можна за допомогою системи заходів:
…під час опитування
1. Створити атмосферу доброзичливості в групі.
2. Дозволяти учням перед відповіддю користуватися підручником та додатковою літературою.
3. Надавати можливість користуватися планом відповіді.
4. Концентрувати увагу на головних питаннях теми.
5. Звернути увагу на типові помилки учнів.
6. Створювати ситуації успіху.
…під час викладання нового матеріалу
1. Оптимальний темп викладання.
2. Акцентувати увагу на головних аспектах нової теми.
3. З’ясувати ступінь розуміння матеріалу. Стимулювати їх питаннями.
4. Використовувати засоби, що сприяють ефективності засвоєння матеріалу, інтерактивні презентації, наочність, порівняння.
…під час виконання вправ і закріплення матеріалу
1. Вдало дібрати вправи для самостійної, парної та групової роботи.
2. Здійснювати оперативну допомогу учням під час роботи.
3. Ураховувати темп роботи учнів.
4. Застосовувати вправи на зняття м’язового та психологічного напруження.
5. Стимулювати до творчої, пошукової діяльності.
6. Залучати учнів до здійснення самоконтролю в ході навчальної діяльності.
…під час визначення домашнього завдання
1. Позначити оптимальний обсяг домашнього завдання.
2. Здійснювати інструктаж із виконання домашнього завдання, запобігаючи можливим утрудненням.
3. Добирати індивідуальні завдання.
Етапи підготовки до уроку:
1. Діагностичний, що передбачає вивчення особливостей та інтересів учнів, їхнього рівня підготовки до уроку, аналіз навчального матеріалу.
2. Прогнозування, що включає вибір найбільш оптимальної стратегії навчання учнів і оцінку різних варіантів проведення уроків у контек- сті обраної стратегії.
3. Планування, що має на мет і створення плану та програми управління навчальною діяльністю учнів.
План уроку містить:
- порядковий номер за навчально-тематичним планом (календарним);
- дату проведення уроку; y назву теми;
- визначену триєдину мету; y назву типу уроку;
- перелік обладнання;
- опис структури уроку з указанням форм та методів роботи і розподілом часу;
- перелік видів домашнього завдання.


Догори
 Профіль  
 
ПовідомленняДодано: Сер квітня 11, 2018 8:22 pm 
Офлайн

З нами з: Сер квітня 11, 2018 8:15 pm
Повідомлення: 2
Особливість проведення уроків основ здоров’я полягає в тому, що опанування комплексу компетенцій зі збереження здоров’я потребує багаторазового вправляння, насамперед у процесі групової взаємодії. Тому необхідна організація практичної, ігрової, індивідуальної та колективної діяльності учнів, що базується на взаємодії вчителя з учнями і учнів між собою. Такий підхід отримав назву «освіта на основі набуття життєвих навичок» (ООЖН) і характеризується застосуванням інтерактивних методів навчання, що забезпечує ефективне засвоєння учнями належного матеріалу і відпрацювання ними поведінкових навичок.

Організація навчання основам здоров’я передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв’язання проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації. Воно ефективно сприяє формуванню навичок і вмінь, виробленню цінностей, створенню атмосфери співробітництва, взаємодії, дає змогу педагогу стати справжнім лідером дитячого колективу.


Догори
 Профіль  
 
Показувати повідомлення за:  Сортувати за  
Створити нову тему Відповісти  [ 29 повідомлень ] 

Часовий пояс UTC + 2 годин


Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість


Ви не можете створювати нові теми у цьому форумі
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете додавати файли у цьому форумі

Знайти:
Вперед:  
cron
POWERED_BY
Український переклад © 2005-2011 Українська підтримка phpBB